Ez úton értesítjük tisztelt vásárlóinkat, hogy az őszi és téli időszakban, az MRA plexiket, minden páros héten szállítjuk ki! A páros héten hétfő reggelig beérkező megrendeléseket, adott hét csütörtökön adjuk fel megrendelőink számára! Ez alól kivételt képeznek a gyártónál adott időpontban nem elérhető termékek, amelyek hozzávetőleges szállítási idejét, a megrendelés visszaigazolásában jelezzük!
Üdvözlettel:
plexiABC.hu
Az MRA nem ült karba tett kézzel a tél folyamán! A kínálatában számos újdonság jelent meg, ami már elérhető, vagy hamarosan elérhető lesz. Íme a lista:
BMW S1000R 2021-
- MRA Sport plexi (NSPN)
Víztiszta, füstszürke illetve fekete színekben.
BMW S1000R 2021-
- MRA Sport plexi (SPM) kizárólag Sport szélvédő konzolhoz megfelelő!
Víztiszta, füstszürke illetve fekete színekben.
Ez a plexi, az M1000R típushoz is megfelelő.
BMW S1000RR 2023-
- MRA Sport plexi (SP)
Víztiszta, füstszürke illetve fekete színekben.
MRA Racing plexi (R)
Víztiszta, füstszürke illetve fekete színekben.
BMW M1000RR 2023-
- MRA Original plexi (OM)
Víztiszta, füstszürke illetve fekete színekben.
Harley-Davidson Electra Glide, Street Glide, Ultra Limited 2017-
- MRA Arizona plexi (AR)
Víztiszta, füstszürke illetve fekete színekben.
Honda CB 750 Hornet 2023-
- MRA Túraplexi (NTM)
Víztiszta, füstszürke illetve fekete színekben.
- MRA Sport plexi (NSPM)
Víztiszta, füstszürke illetve fekete színekben.
Kawasaki Versys 650 2022-
- MRA Túraplexi (TM)
Víztiszta, füstszürke illetve fekete színekben.
- MRA Variotouring plexi (VTM)
Víztiszta, füstszürke színekben.
Yamaha MT-10 2022-
- MRA Racing plexi (NRM)
Víztiszta, füstszürke illetve fekete színekben.
A fent bemutatott plexi újdonságok, egyelőre nem rendelkeznek ABE jóváhagyással, de a jóváhagyás folyamatban van!
Ezúton tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy a motocad.hu webáruház 2021 év eleje óta nem működik! Az ott leadott megrendeléseket nem teljesítik, telefonra és e-mailre nem reagálnak.
A webáruházban feltüntetett árak, a 2019-es esztendőben érvényes árakat tükrözik! Ennek megfelelően már rég nem érvényesek!
A Motocad cégünk viszonteladó partnere volt, de a kapcsolatot mi sem tudjuk felvenni velük.
plexiABC.hu
2023 január 25-től a díjmentes szállítás értékhatárát 40.000,- forintra csökkentettük! A módosítás hatására a továbbiakban, a webáruházunkban megrendelt plexik, díjmentesen kerülnek kiszállításra, illetve szükség esetén csomagpontra. (A díjmentes szállítás leértékelt termékekre, illetve pótalkatrészekre nem vonatkozik.)
plexiABC.hu
GY.I.K.
Lehetséges utólagos alkatrész rendelés?
Elvileg minden pótalkatrész elérhető, még akkor is, ha az adott elem már nem szerepel a gyártási programban. Előfordulhat azonban, hogy bizonyos alkatrészek elfogynak, amelyeket már nem kerülnek többet gyártásba. A honlapunkon esetleg nem szereplő alkatrészek áraival és elérhetőségével kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot.
Hogyan tisztítsuk a plexit?
A plexitket mindig vízzel és szivaccsal tisztítsd meg! Száraz szivaccsal vagy száraz törlőronggyal soha ne próbáld a plexit tisztára törölni, mert a szélvédő felületén finom karcolások alakulnak ki! A kellő mennyiségű finom karcolástól, a plexi felülete bemattul. Makacs szennyeződések esetén (pl. bogarak, madárürülék) tisztítás előtt érdemes öt-tíz percre egy vizes törülközőt a plexire tenni, így feláztatva, felpuhítva a szennyeződéseket.
A finom karcolásokat és a matt felületeket plexi karceltávolító polírozó anyagokkal lehet bizonyos szintig helyrehozni. Az alkohol, a benzin vagy egyéb oldószer tartalmú anyagok, esetleg fékfolyadék megtámadhatják a plexi felületét vagy szélsőséges esetben akár tönkre is tehetik a szélvédőt, így azok használata semmilyen körülmény között nem javasolt!
Lehetséges-e az MRA plexiknél a gyűjtőlencse effektus?
Egyes plexiformáknál előfordulhat az úgynevezett gyűjtőlencse effektus. Ilyen esetekben a napsugarak egy ponton koncentrálódnak, és megégethetik a plexi alatt elhelyezkedő műszereket. Ezt a hatást nem a szélvédőn keresztül átjutó napfény okozza, hanem amikor a napfény hátulról (a vezető irányából) éri el a szélvédő belső felületét. Ez tehát teljesen átlátszatlan (fekete) szélterelők esetén is lehetséges. Az MRA tervezőcsapata a szélvédőket CAD-szimulációval úgy módosítja, hogy a gyűjtőlencse hatás - amely a szerelvények megperzselődéséhez vezethetne - gyakorlatilag nem fordulhat elő.
Milyen anyagból készülnek az MRA szélterelő plexik?
Az MRA szélvédők egy speciálisan módosított PMMA-ból poli(metil-metakrilát) egyszerűen nevezve plexiből készülnek, amelyet beszállítókkal közösen fejlesztett ki az MRA. Ez lehetővé teszi, hogy messzemenően teljesítsük az StVZO (Straßenverkehrs zulassungs ordnung, Közúti közlekedés rendjének szabályai) követelményeit. Ez a szabályozás például megköveteli, hogy a szélvédő törése esetén a törőéleknek tompának kell lenniük.
Az MRA plexik anyaga azonban szinte törhetetlen, ha mégis törés következik be, a törés élei természetesen tompák, ahogyan azt megkövetelik az előírások.
Ezenfelül, sok más szélvédővel ellentétben, az MRA plexik anyaga viszonylag érzéketlen az olyan vegyi anyagokra, mint a benzin, az alkoholok vagy a szélvédőtisztítószerek. A fékfolyadékkal való érintkezés viszont problémás, mindenképpen kerülendő!
Mit jelent a raszteres plexi?
A gyártó által szállított eredeti plexikhez hasonlóan a szélterelő alsó területein fekete színnel van nyomtatva. Ennek az elszínezésnek a teteje halványabb pontokkal (raszter) olvad bele a plexi tényleges színébe. Ez a nyomtatás a plexi mögötti műszerek/kábelek eltakarásához és egyéb gyártási okokból szükséges.
Minden plexi rendelkezik ABE minősítéssel?
ABE: Németországban elvégzett jóváhagyás, mely járműre, vagy járműalkatrészre vonatkozik. ABE dokumentummal a jármű közlekedésre engedélyezett anélkül, hogy TÜV intézet tanúsította volna. A TÜV tanúsítvány és az ABE dokumentum általában a minőség záloga.
Webáruházunkban a kíválasztott plexi adatlapján, alul megjelenik egy mező, amely jelzi, hogy a szélvédő rendelkezik-e ABE minősítéssel.
Alapvetően: Minden MRA plexi ugyanabból az anyagból és ugyanabban a gyártási folyamatban készül. Így az ABE plexik anyagvizsgálata ugyanúgy érvényes az ABE minősítéssel nem rendelkező plexikre is.
Mennyire lehet átlátni az MRA plexiken?
A két alapvető színárnyalat a víztiszta és a füstszürke, teljes mértékben átlátszó. A füstszürke kivitel hozzávetőleg 25-30%-al sötétebb a víztiszta kivitelnél. A kínálatban szereplő harmadik változat a fekete színű plexi, teljes mértékben átlátszatlan.
Honnan tudhatom meg az adott plexi hosszát?
Webáruházunkban a kíválasztott plexi adatlapján (alul) a terméktulajdonságoknál van megadva a hosszúság (milliméterben). A méretek a specifikus plexik esetében a letölthető ABE minősítésben is megtalálhatóak.
A magasság alatt a plexik teljes magasságát értjük a kinyúlásokkal együtt. A mérést a következő képpen végezzük. Egy sík felületre merőlegesen leállítjuk a plexit. Ezt követően a sík felülettől mérve (szintén merőlegesen) a plexi (a síktól) legtávolabban elhelyezkedő pontját mérjük meg.
FONTOS! A méretek gyakran nem adnak támpontot a plexi szélterelő hatásáról!
Gyakran a plexi kialakításástól, vagy akár állítható plexi meglététől (pl. Variotouring változatok) is függ a szélterelő képesség. Ilyen esetekben a menetszél viselkedése azonos hosszúság mellett is teljesen eltérő lehet! Ide vonatkozó információkat még a Hogyan válasszunk plexit menüpont alatt is megtalálhatóak.
A turbulencia, avagy túl magas vagy túl alacsony a plexi?
Menet közben a szélvédő mögött negatív nyomás jön létre. Amikor a légáramlás találkozik a negatív nyomással a plexi szabadon álló szélein, a levegő örvénylésbe kezd. Minél nagyobb a plexi, annál nagyobb a negatív nyomás és annál nagyobb a keletkező örvénylés. Magas motorosok számára ez általában nem jelent problémát, mivel a turbulencia nem a sisak területén keletkezik. A kisebb motorosok ezért jobban járnak egy alacsonyabb szélterelő mögött. Gyakori tévhit, hogy a szélvédő a szélnek a motoros fölé irányítására szolgál. Ez csak kevés motortípus esetében lehetséges (pl. Goldwing).
Az optimális helyzet az, amikor a sisak enyhén ki van téve a szélnek.
Ha turbulencia lép fel, akkor a szélvédő általában túl magas, a fent leírtak szerint. Az optimális hossz meghatározása (szélcsatorna hiányában) a következő módon lehetséges:
- Motorozás közben lassan emelkedj felfelé a motorról, amíg a turbulens hatás el nem tűnik.
- A felfelé megtett távolságot felezd meg.
- Az így megkapott eredmény megfelel annak a hossznak, amennyivel rövidebb (alacsonyabb) szélvédőt kell alkalmazni a turbulens hatás megszűntetésére.
Példa: Ha a motoros menet közben felfelé emelkedik a nyeregből, és 10 cm után a turbulencia jelentősen csökken, akkor a szélvédőt körülbelül 5 cm-rel kell rövidíteni vagy ennyivel alacsonyabb plexit kell felszerelni.
Melyek a szélvédelem szempontjából meghatározó tényezők?
A motoros testmérete és üléspozíciója döntő szerepet játszik. Ezen kívül a sisak sőt még a ruházat is szerepet játszik ebben a kérdéskörben. Az alacsony, kistermetű motorosok általában jobb szélvédelmet kapnak az alacsonyabb Spoiler plexivel anélkül, hogy az, zavaró turbulenciát okozna. A magas motorosok a Touring plexikkel számíthatnak jobb szélvédelemre.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a felhasználók gyakorta túl magas szélterelő plexit választanak, és ezzel az alap problémát - a zavaró turbulenciát - nem tudják kiküszöbölni.
Mi a különbség az Original-, a Spoiler-, a Touring-, a Sport- és a Racing plexik között?
Original, ahogy a neve is mutatja, ennek a mérete, formája teljes mértékben megegyezik a gyári szélvédő kialakításával.
A Spoiler szélvédő megfelel az eredeti szélvédőnek, de a felső végén egy kis terelő perem van kialakítva.
A Touring szélvédő alakja megegyezik az eredetivel, de a felső szélén egy szélterelővel rendelkezik, amely teljes szélességében felfelé dől. Ez leveszi a szélnyomást a felsőtestről, és hosszú túrákon is nyugodt vezetést tesz lehetővé. Egyes motortípusoknál, amelyeknek meredek szélvédője van, a szélterelő csak hosszabbra van kialakítva, és nem dől felfelé, hogy elkerülje a turbulenciát.
A Sportscreen "SP" az eredeti szélvédő rövidített változata, és modern, sportos megjelenést kölcsönöz a motorkerékpárnak/robogónak.
A Racing plexit versenyzéshez fejlesztették ki, és számos versenycsapat használja. A Racing plexi alsó része megfelel az eredeti alkatrésznek, de középen egy kupolaszerű kiemelkedéssel rendelkezik. Ez tehermentesíti a sisakot a szélnyomástól és így javítja az aerodinamikát.