Alább az új MRA plexikkel kapcsolatos információkat ismertetjük.
A gyártó ismét nem tétlenkedett az őszi és téli hónapokban! Rengeteg új termékkel nyitják a 2024-es motoros szezont! Ezeket a plexiket cikkszámokkal felsoroljuk. Ha esetleg nem találod meg az adott plexit a katalógusunkban, ezen cikkszámok alapján e-mailben kérhetsz tájékoztatást tőlünk!
A TÜV-nél már folyamatban van az összes felsorolt motorkerékpár tárcsa kérelmezési folyamata, és várhatóan hamarosan kiállítják az ABE bizonylatokat is.
Hamarosan az alábbi plexik lesznek elérhetőek:
BMW
M1000RR 2023- : (egyelőre ABE bizonylat nélkül)
Racing plexi (RM) (színtelen) 4025066176441
Racing plexi (RM) (füstszínű) 4025066176458
Racing plexi (RM) (fekete) 4025066176465
HONDA
CRF1100 L Africa Twin / DCT 2024-: (egyelőre ABE bizonylat nélkül)
Variotouring plexi (VTM) (színtelen) 4025066176397
Variotouring plexi (VTM) (füstszínű) 4025066176403
Sport plexi (SPM) (színtelen) 4025066176250
Sport plexi (SPM) (füstszínű) 4025066176281
Sport plexi (SPM) (fekete) 4025066176311
Touren plexi (TM) (színtelen) 4025066176328
Touren plexi (TM) (füstszínű) 4025066176335
Touren plexi (TM) (fekete) 4025066176366
CRF1100 L Africa Twin Adventure Sports ES 2024-: (egyelőre ABE bizonylat nélkül)
Variotouring plexi (VTM) (színtelen) 4025066175864
Variotouring plexi (VTM) (füstszínű) 4025066175871
Sport plexi (SPM) (színtelen) 4025066175802
Sport plexi (SPM) (füstszínű) 4025066175819
Sport plexi (SPM) (fekete) 4025066175826
Touren plexi (TM) (színtelen) 4025066175833
Touren plexi (TM) (füstszínű) 4025066175840
Touren plexi (TM) (fekete) 4025066175857
CBR500RR 2019-: (egyelőre ABE bizonylat nélkül)
Racing plexi (R) (színtelen) 4025066175932
Racing plexi (R) (füstszínű) 4025066175949
Racing plexi (R) (fekete) 4025066175956
CBR600RR 2024-: (egyelőre ABE bizonylat nélkül)
Racing plexi (R) (színtelen) 4025066175383
Racing plexi (R) (füstszínű) 4025066175390
Racing plexi (R) (fekete) 4025066175406
CBR650R 2024-: (egyelőre ABE bizonylat nélkül)
Racing plexi (R) (színtelen) 4025066175987
Racing plexi (R) (füstszínű) 4025066176014
Racing plexi (R) (fekete) 4025066176021
NX500 2024-: (egyelőre ABE bizonylat nélkül)
Variotouring plexi (VT) (színtelen) 4025066175918
Variotouring plexi (VT) (füstszínű) 4025066175925
Sport plexi (SP) (színtelen) 4025066176410
Sport plexi (SP) (füstszínű) 4025066176427
Sport plexi (SP) (fekete) 4025066176434
Touren plexi (T) (színtelen) 4025066175888
Touren plexi (T) (füstszínű) 4025066175895
Touren plexi (T) (fekete) 4025066175901
KAWASAKI
Ninja 1000 SX 2020-: (egyelőre ABE bizonylat nélkül)
Racing plexi (R) (színtelen) 4025066175642
Racing plexi (R) (füstszínű) 4025066175659
Racing plexi (R) (fekete) 4025066175666
ZX6R Ninja 2024-:
Racing plexi (R) (színtelen) 4025066176038
Racing plexi (R) (füstszínű) 4025066176090
Racing plexi (R) (fekete) 4025066176106
KTM
Duke 390 2024-: (egyelőre ABE bizonylat nélkül)
Sport plexi (NSPM) (színtelen) 4025066176533
Sport plexi (NSPM) (füstszínű) 4025066176540
Sport plexi (NSPM) (fekete) 4025066176557
Duke 990 2024-: (egyelőre ABE bizonylat nélkül)
Sport plexi (NSPM) (színtelen) 4025066176625
Sport plexi (NSPM) (füstszínű) 4025066176632
Sport plexi (NSPM) (fekete) 4025066176649
Touren plexi (NTM) (színtelen) 4025066176656
Touren plexi (NTM) (füstszínű) 4025066176663
Touren plexi (NTM) (fekete) 4025066176670
Super Duke 1390 2024-: (egyelőre ABE bizonylat nélkül)
Sport plexi (NRM) (színtelen) 4025066176595
Sport plexi (NRM) (füstszínű) 4025066176601
Sport plexi (NRM) (fekete) 4025066176618
Touren plexi (NSPM) (színtelen) 4025066176564
Touren plexi (NSPM) (füstszínű) 4025066176571
Touren plexi (NSPM) (fekete) 4025066176588
Az új termékek felvételén folyamatosan dolgozunk!
plexiABC.hu
Sajnos az utóbbi időben megszaporodott az át nem vett utánvétes csomagok száma!
Míg ez a "tisztelt" megrendelőnek csak egy vállrándítás, addig nekünk komoly költség!
Ezen gyakorlat ellen léptünk most fel.
A lényeg nagyon egyszerű!
Az ilyen csomag meghatározott adatait, kódolt formában (az adatvédelmi előírások betartásával) átadjuk az Utánvét-Ellenőr rendszerének. Ezt követően az Utánvét-Ellenőr rendszerét használó webáruházakban (1600+ áruház) nem lesz többet módja a tisztelt vásárlónak, az utánvétes fizetési lehetőség kiválasztására.
plexiABC.hu
- Frissítettük a motorkatalógust. Új plexik is kerültek a kínálatba 2023, 2024-es modellekhez.
- Frissítettük az MRA plexikhez tartozó képállományokat, több mint 300 új képet töltöttünk fel honlapunkra.
- Jó néhány hibát kijavítottunk az adatbázisban.
A szállítással kapcsolatban, egyenlőre tartjuk magunkat a minden páros héten történő téli szállítási rendhez. Amint élénkül a forgalom, visszatérünk a heti szállításra.
plexiABC.hu
Elindítottuk a vásárlóink által beküldött képek galériáját.
Segítsd munkánkat azzal, hogy elküldöd nekünk a felszerelt plexiről készült képet, és értékeled a munkánkat a Google segítségével!
Ezúton is köszönjük!
plexiABC.hu
2023 decemberétől webáruházunk csatlakozott a DodorShow Klub rendszeréhez.
Prémium tagoknak 50.000 forintos kosárérték felett, 10% kedvezményt biztosítunk évente maximum két alkalommal!
A rendszer működésével kapcsolatos további információkat a szolgáltató oldalán találsz.
plexiABC.hu
GY.I.K.
Lehetséges utólagos alkatrész rendelés?
Elvileg minden pótalkatrész elérhető, még akkor is, ha az adott elem már nem szerepel a gyártási programban. Előfordulhat azonban, hogy bizonyos alkatrészek elfogynak, amelyeket már nem kerülnek többet gyártásba. A honlapunkon esetleg nem szereplő alkatrészek áraival és elérhetőségével kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot.
Hogyan tisztítsuk a plexit?
A plexitket mindig vízzel és szivaccsal tisztítsd meg! Száraz szivaccsal vagy száraz törlőronggyal soha ne próbáld a plexit tisztára törölni, mert a szélvédő felületén finom karcolások alakulnak ki! A kellő mennyiségű finom karcolástól, a plexi felülete bemattul. Makacs szennyeződések esetén (pl. bogarak, madárürülék) tisztítás előtt érdemes öt-tíz percre egy vizes törülközőt a plexire tenni, így feláztatva, felpuhítva a szennyeződéseket.
A finom karcolásokat és a matt felületeket plexi karceltávolító polírozó anyagokkal lehet bizonyos szintig helyrehozni. Az alkohol, a benzin vagy egyéb oldószer tartalmú anyagok, esetleg fékfolyadék megtámadhatják a plexi felületét vagy szélsőséges esetben akár tönkre is tehetik a szélvédőt, így azok használata semmilyen körülmény között nem javasolt!
Lehetséges-e az MRA plexiknél a gyűjtőlencse effektus?
Egyes plexiformáknál előfordulhat az úgynevezett gyűjtőlencse effektus. Ilyen esetekben a napsugarak egy ponton koncentrálódnak, és megégethetik a plexi alatt elhelyezkedő műszereket. Ezt a hatást nem a szélvédőn keresztül átjutó napfény okozza, hanem amikor a napfény hátulról (a vezető irányából) éri el a szélvédő belső felületét. Ez tehát teljesen átlátszatlan (fekete) szélterelők esetén is lehetséges. Az MRA tervezőcsapata a szélvédőket CAD-szimulációval úgy módosítja, hogy a gyűjtőlencse hatás - amely a szerelvények megperzselődéséhez vezethetne - gyakorlatilag nem fordulhat elő.
Milyen anyagból készülnek az MRA szélterelő plexik?
Az MRA szélvédők egy speciálisan módosított PMMA-ból poli(metil-metakrilát) egyszerűen nevezve plexiből készülnek, amelyet beszállítókkal közösen fejlesztett ki az MRA. Ez lehetővé teszi, hogy messzemenően teljesítsük az StVZO (Straßenverkehrs zulassungs ordnung, Közúti közlekedés rendjének szabályai) követelményeit. Ez a szabályozás például megköveteli, hogy a szélvédő törése esetén a törőéleknek tompának kell lenniük.
Az MRA plexik anyaga azonban szinte törhetetlen, ha mégis törés következik be, a törés élei természetesen tompák, ahogyan azt megkövetelik az előírások.
Ezenfelül, sok más szélvédővel ellentétben, az MRA plexik anyaga viszonylag érzéketlen az olyan vegyi anyagokra, mint a benzin, az alkoholok vagy a szélvédőtisztítószerek. A fékfolyadékkal való érintkezés viszont problémás, mindenképpen kerülendő!
Mit jelent a raszteres plexi?
A gyártó által szállított eredeti plexikhez hasonlóan a szélterelő alsó területein fekete színnel van nyomtatva. Ennek az elszínezésnek a teteje halványabb pontokkal (raszter) olvad bele a plexi tényleges színébe. Ez a nyomtatás a plexi mögötti műszerek/kábelek eltakarásához és egyéb gyártási okokból szükséges.
Minden plexi rendelkezik ABE minősítéssel?
ABE: Németországban elvégzett jóváhagyás, mely járműre, vagy járműalkatrészre vonatkozik. ABE dokumentummal a jármű közlekedésre engedélyezett anélkül, hogy TÜV intézet tanúsította volna. A TÜV tanúsítvány és az ABE dokumentum általában a minőség záloga.
Webáruházunkban a kíválasztott plexi adatlapján, alul megjelenik egy mező, amely jelzi, hogy a szélvédő rendelkezik-e ABE minősítéssel.
Alapvetően: Minden MRA plexi ugyanabból az anyagból és ugyanabban a gyártási folyamatban készül. Így az ABE plexik anyagvizsgálata ugyanúgy érvényes az ABE minősítéssel nem rendelkező plexikre is.
Mennyire lehet átlátni az MRA plexiken?
A két alapvető színárnyalat a víztiszta és a füstszürke, teljes mértékben átlátszó. A füstszürke kivitel hozzávetőleg 25-30%-al sötétebb a víztiszta kivitelnél. A kínálatban szereplő harmadik változat a fekete színű plexi, teljes mértékben átlátszatlan.
Honnan tudhatom meg az adott plexi hosszát?
Webáruházunkban a kíválasztott plexi adatlapján (alul) a terméktulajdonságoknál van megadva a hosszúság (milliméterben). A méretek a specifikus plexik esetében a letölthető ABE minősítésben is megtalálhatóak.
A magasság alatt a plexik teljes magasságát értjük a kinyúlásokkal együtt. A mérést a következő képpen végezzük. Egy sík felületre merőlegesen leállítjuk a plexit. Ezt követően a sík felülettől mérve (szintén merőlegesen) a plexi (a síktól) legtávolabban elhelyezkedő pontját mérjük meg.
FONTOS! A méretek gyakran nem adnak támpontot a plexi szélterelő hatásáról!
Gyakran a plexi kialakításástól, vagy akár állítható plexi meglététől (pl. Variotouring változatok) is függ a szélterelő képesség. Ilyen esetekben a menetszél viselkedése azonos hosszúság mellett is teljesen eltérő lehet! Ide vonatkozó információkat még a Hogyan válasszunk plexit menüpont alatt is megtalálhatóak.
A turbulencia, avagy túl magas vagy túl alacsony a plexi?
Menet közben a szélvédő mögött negatív nyomás jön létre. Amikor a légáramlás találkozik a negatív nyomással a plexi szabadon álló szélein, a levegő örvénylésbe kezd. Minél nagyobb a plexi, annál nagyobb a negatív nyomás és annál nagyobb a keletkező örvénylés. Magas motorosok számára ez általában nem jelent problémát, mivel a turbulencia nem a sisak területén keletkezik. A kisebb motorosok ezért jobban járnak egy alacsonyabb szélterelő mögött. Gyakori tévhit, hogy a szélvédő a szélnek a motoros fölé irányítására szolgál. Ez csak kevés motortípus esetében lehetséges (pl. Goldwing).
Az optimális helyzet az, amikor a sisak enyhén ki van téve a szélnek.
Ha turbulencia lép fel, akkor a szélvédő általában túl magas, a fent leírtak szerint. Az optimális hossz meghatározása (szélcsatorna hiányában) a következő módon lehetséges:
- Motorozás közben lassan emelkedj felfelé a motorról, amíg a turbulens hatás el nem tűnik.
- A felfelé megtett távolságot felezd meg.
- Az így megkapott eredmény megfelel annak a hossznak, amennyivel rövidebb (alacsonyabb) szélvédőt kell alkalmazni a turbulens hatás megszűntetésére.
Példa: Ha a motoros menet közben felfelé emelkedik a nyeregből, és 10 cm után a turbulencia jelentősen csökken, akkor a szélvédőt körülbelül 5 cm-rel kell rövidíteni vagy ennyivel alacsonyabb plexit kell felszerelni.
Melyek a szélvédelem szempontjából meghatározó tényezők?
A motoros testmérete és üléspozíciója döntő szerepet játszik. Ezen kívül a sisak sőt még a ruházat is szerepet játszik ebben a kérdéskörben. Az alacsony, kistermetű motorosok általában jobb szélvédelmet kapnak az alacsonyabb Spoiler plexivel anélkül, hogy az, zavaró turbulenciát okozna. A magas motorosok a Touring plexikkel számíthatnak jobb szélvédelemre.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a felhasználók gyakorta túl magas szélterelő plexit választanak, és ezzel az alap problémát - a zavaró turbulenciát - nem tudják kiküszöbölni.
Mi a különbség az Original-, a Spoiler-, a Touring-, a Sport- és a Racing plexik között?
Original, ahogy a neve is mutatja, ennek a mérete, formája teljes mértékben megegyezik a gyári szélvédő kialakításával.
A Spoiler szélvédő megfelel az eredeti szélvédőnek, de a felső végén egy kis terelő perem van kialakítva.
A Touring szélvédő alakja megegyezik az eredetivel, de a felső szélén egy szélterelővel rendelkezik, amely teljes szélességében felfelé dől. Ez leveszi a szélnyomást a felsőtestről, és hosszú túrákon is nyugodt vezetést tesz lehetővé. Egyes motortípusoknál, amelyeknek meredek szélvédője van, a szélterelő csak hosszabbra van kialakítva, és nem dől felfelé, hogy elkerülje a turbulenciát.
A Sportscreen "SP" az eredeti szélvédő rövidített változata, és modern, sportos megjelenést kölcsönöz a motorkerékpárnak/robogónak.
A Racing plexit versenyzéshez fejlesztették ki, és számos versenycsapat használja. A Racing plexi alsó része megfelel az eredeti alkatrésznek, de középen egy kupolaszerű kiemelkedéssel rendelkezik. Ez tehermentesíti a sisakot a szélnyomástól és így javítja az aerodinamikát.